Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

2 μικρές ιστορίες καθημερινής τρέλας ή πως φυτρώνει ο φασισμός ανάμεσα στους φτωχούς


Πρώτο περιστατικό

Παρασκευή 30 Νοέμβρη απόγευμα μας συναντάει αλαφιασμένος και εμφανώς ταραγμένος ένας μετανάστης από τη Νιγηρία που ζει με την οικογένειά του χρόνια στην Ελλάδα.

Μας δείχνει ένα μήνυμα που είχε λάβει στο κινητό του από τη σπιτονοικοκυρά του που ανέφερε επί λέξει: «αν δεν μου δώσεις τα νοίκια που μου χρωστάς θα σου φέρω τη Χρυσή Αυγή».

Ο συγκεκριμένος μετανάστης - σημείωση: τα στοιχεία όλων είναι στη διάθεσή μας – νοικιάζει ένα σπίτι στο Γκύζη και μένει εκεί για 12 χρόνια με την γυναίκα του και τα 4 παιδιά του. Επί 12 χρόνια ήταν απόλυτα συνεπής στην πληρωμή του ενοικίου που ήταν 240 ευρώ. Τον τελευταίο χρόνο έμεινε άνεργος και αυτός και η γυναίκα του με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πληρώνει το ενοίκιο.

Έγιναν κάποιες συνεννοήσεις με την ιδιοκτήτρια το ενοίκιο έπεσε στα 180 ευρώ αλλά το πρόβλημα λόγω της ανεργίας δεν λύθηκε. Και ακολούθησε το μήνυμα που αναφέραμε παραπάνω.

Αμέσως επικοινωνήσαμε σαν αντιφασιστική επιτροπή Πολυγώνου-Γκύζη με την ιδιοκτήτρια του σπιτιού. Της επισημάναμε ότι εκτός από απαράδεκτο πολιτικά, κοινωνικά και ηθικά είναι και παράνομο να ζητάς τη βοήθεια νεοναζιστών μπράβων για να πάρεις τα νοίκια.

Και εκεί ανακαλύψαμε ένα άλλο δράμα. Πρόκειται για μια γυναίκα με τυφλό σύζυγο, 2 παιδιά, επίσης με πενιχρά εισοδήματα η οποία έχει τσακιστεί από την εφορία και τα χαράτσια για το σπίτι.

Μας είπε ότι δεν το εννοούσε για τη Χρυσή Αυγή απλά το έκανε για εκφοβισμό. Αφού έφυγε από τη μέση το θέμα των φασιστών της προτείναμε να βρεθούμε από κοντά για να βρούμε μια συμβιβαστική και ρεαλιστική λύση και το δέχτηκε. Σαν επιτροπή θα παρακολουθούμε από κοντά την όποια εξέλιξη στο θέμα.

Δεύτερο περιστατικό

Τρίτη 27 Νοέμβρη πηγαίνω το σκυλί μου για κούρεμα σε ένα πετ σοπ κάπου στον Κολωνό. Ήταν η δεύτερη φορά που πήγαινα στο συγκεκριμένο μαγαζί γιατί είναι πολύ φτηνό το κούρεμα.

Καθώς εξελισσόταν το κούρεμα του σκύλου ανοίξαμε μια συζήτηση με τους ιδιοκτήτες του καταστήματος για την κατάσταση. Ξεκίνησα να τους λέω για την κυβέρνηση, τα μέτρα, ότι πρέπει να αγωνιστούμε να πέσει κτλ. Δεν απαντούσαν.

Κάποια στιγμή ο άντρας μου λέει: «ξέρεις ποιοι φταίνε για όλα;» «ποιοι τον ρωτάω;», « οι Εβραίοι σιωνιστές που ελέγχουν τον κόσμο και έχουν βάλεις στο στόχαστρο την Ελλάδα» μου απαντάει.

«Πως αποδεικνύεται αυτό που λέτε;» τον ρωτάω. Δεν απαντάει αλλά συνεχίζει «αυτοί είναι οι πλούσιοι του κόσμου» Δοκιμάζω να του αναφέρω τα στοιχεία του περιοδικού Forbes για τον πλούτο που μιλάνε για αμερικάνους, ρώσους, κινέζους, ινδούς, ευρωπαίους πολυδισεκατομμυριούχους στις 10 πρώτες θέσεις των πιο πλούσιων του πλανήτη. Δεν ακούει τίποτα. «Είναι όλοι Εβραίοι» μου λέει. «Εβραίοι ήταν και στο πρώτο Σοβιέτ της επανάστασης στη Σοβιετική Ενωση».

Μετά μπαίνει στην κουβέντα και η γυναίκα του. «Εγώ δεν χωνεύω τους μετανάστες. Φοβάμαι» «Σας έχουν κάνει κάτι συγκεκριμένο εσάς;» ρωτάω. «Όχι αλλά έχουν κάνει εδώ παρακάτω, κάπου παραδίπλα κτλ. Μας παίρνουν και τις δουλειές». «Ανοίξαν μετανάστες πετ σοπ στη γειτονιά;» την ρωτάω με όση ψυχραιμία είχε απομείνει. «Όχι αλλά άνοιξαν κουρεία φτηνά και έχασαν τη δουλειά τους έλληνες» απαντάει.

Δοκιμάζω να πω ότι για 1.500.000 ανέργους και εκατοντάδες χιλιάδες μικρομάγαζα δεν φταίνε οι μετανάστες αλλά επιχειρηματίες και πολιτικοί με ελληνικά και διεθνή επώνυμα αλλά δεν ακούει. Ούτε ότι τα μαγαζιά στον Κολωνό στηρίζουν πλέον μετανάστες. «Και στα νοσοκομεία δεν μπορώ να τους βλέπω μπροστά μου» συνεχίζει.

«Και μην νομίζεις ότι είμαστε χρυσαυγίτες» μου λένε και οι δύο. ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε τον Ιούνη ο άντρας και λευκό η γυναίκα σύμφωνα με τα λεγόμενά τους. «Εμένα η οικογένειά μου έχει αριστερές καταβολές και έχω 3 παιδιά που σπουδάζουν στην Θες/νίκη και στη Βουλγαρία και τα φέρνουμε δύσκολα βόλτα για να τα καταφέρουμε» συνεχίζει.

Δεν ξέρω αν έκανα καλά αλλά συνεχίσαμε την κουβέντα με βασικό στόχο από τη μεριά μου τουλάχιστον να μην καταλήξουν φανατικοί ψηφοφόροι της Χρυσής Αυγής. Από πολιτική σκοπιά είναι ήδη στη γραμμή της.

Στο τέλος της κουβέντας μου είπαν ότι όλοι ίδιοι είναι, και οι χρυσαυγίτες επίσης. Ότι πουλάνε μαγκιά αλλά μπροστά στα μεγάλα συμφέροντα κάνουν την πάπια.

Κάτι είναι κι αυτό σκεφτόμουν ανακουφισμένος φεύγοντας από το μαγαζί. Και πρώτη φορά ένοιωσα την ανάγκη για ένα ποτήρι μπύρα μετά από επίσκεψη σε πετ σοπ….

Antinazi zone

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου